Paypal moet eens normaal doen.

Door Alpha Bootis op woensdag 21 november 2012 23:06 - Reacties (17)
Categorie: -, Views: 2.872

N.a.v. dit nieuwsbericht.

Paypal sluit dus gewoon accounts af van bedrijven waarvan Paypal vind dat de praktijken niet sporen. Dit doet Paypal al best lang.
Waarom zijn ze daar nog niet voor teruggefloten? Paypal is defacto-standaard betaalmethode op het internet, ze hebben dus macht. Voor veel personen/bedrijven een inkomstenbron. Dus als Neelie Kroes moelijk kan doen over Internet Explorer in windows waarom kan dit zomaar?
Het gaat ze toch geen drol aan waar jij je geld aan verdient?
Als je fout bezig bent is dat aan een rechter om te bepalen lijkt me.

Volgende vraag is dan: waar het belang van Paypal zit in deze?
Want iets anders dan dat ze gewoon omgekocht worden door de grote jongens kan ik me niet bedenken.
In de bank business lijkt het me erg slecht voor je zaken om je te bemoeien met de zaken van je klanten of nog erger je eigen principes daarop los te laten.
Ben je dan in de war als je dat toch gaat doen?
Wellicht wordt het tijd ze los te wrikken van hun positie op internet want ze kunnen er overduidelijk niet mee om gaan.

Reacties


Door Tweakers user godofal, donderdag 22 november 2012 01:41

dit soort dingen gebeuren al jaren, google maar 's rond, is echt níks nieuws
hoogste tijd om idd op alternatieven over te stappen

ik gebruik paypal alleen als het echt niet anders kan, het is zo'n onzin wat ze constant flikken

ook bij normale gebruikers; mijn account was een soort van bevroren/bugged; elke keer als ik inlogde moest ik een nieuw wachtwoord en veiligheidsvragen(!) invullen, zónder confirm via email oid(!)

vervolgens krijg ik een error te zien, word ik uitgelogd en moet ik inloggen met het nieuwe wachtwoord
en krijg ik het hele verhaal opnieuw, maar ik hoef geen oud wachtwoord/oude veiligheidsvragen in te vullen 8)7
stuur ik ze 3x een email via hun contact formulier, geen antwoord (nog steeds niet, 3+maanden verder)
vervolgens bel ik ze 's een keer, want het duurt me toch net wat te lang
opgelost in ~10 minuten, geen uitleg of wat dan ook wat het probleem is/was (heb het verhaal rond zien gaan op het internet)

een maat van me zit nu al maanden met 7.5 dollar op z'n paypal account die hij gewoon níét kan gebruiken; bij elke betaling móét er een creditcard aan te pas komen
ook kan hij het niet doorsturen naar iemand anders, of op z'n bank laten storten

en daarnaast vragen ze echt absurde tarieven van verkopers

nee, paypal is verre van relaxed; het is apple maar dan zonder de uitstekende service
(no flame intended, ik bedoel ermee dat apple net zo dicht zit en dat het geen problemen oplevert zolang je geen vragen stelt/iets anders dan de gemiddelde gebruiker wilt doen)

ik gebruik al dik een jaar zoveel mogelijk bitcoin voor betalingen, het kost wat meer moeite maar is het zeker waard;
geen terugboekingen (goed voor verkopers)
geen kosten voor een transactie (nihil iig)
en most importantly: geen overheid/bedrijf die er macht over heeft, dus geen geblokkeerde/bevroren accounts

Door Tweakers user Infant, donderdag 22 november 2012 09:48

Ja, ineens zijn bitcoins zo'n gek idee nog niet. Ik hoop ook zeker dat btc's wat breder gebruikt gaan worden.
De enige rede om PayPal te hebben is namelijk, dat iedereen het gebruikt. En volgens mij is het met name door Ebay en Amazon groot geworden.
That's it. Qua service of kosten heeft het verder geen enkel bestaansrecht.

Door Tweakers user Alpha Bootis, donderdag 22 november 2012 10:25

Ik ga me eens verdiepen in dat bitcoins gebeuren. Ik heb er van gehoord maar heb inhoudelijk geen idee wat het is.

Door Tweakers user himlims_, donderdag 22 november 2012 16:02

godofal schreef op donderdag 22 november 2012 @ 01:41:
hoogste tijd om idd op alternatieven over te stappen
name one, er is geen duidelijk alternatief lans paypal

Door Tweakers user ChojinZ, donderdag 22 november 2012 16:15

himlims_ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:02:
[...]
name one, er is geen duidelijk alternatief lans paypal
iDeal? (binnen nederland)

Door Tweakers user Alpha Bootis, donderdag 22 november 2012 16:37

Binnen NL heb je inderdaad IDeal maar daar heb je op het internet waar de domeinen eindigen op iets anders dan .nl verder niet zo veel aan.
Bij hoge uitzondering bied een internationale site het aan.

Ik zie Paypal ook nogsteeds als de baas, misschien nog breder geaccepteerd dan de creditcard, dit voegt alleen maar toe aan mijn verbijstering dat ze nog niet teruggefloten zijn om dit soort grappen.

Door Tweakers user ChojinZ, donderdag 22 november 2012 17:22

Alpha Bootis schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
Binnen NL heb je inderdaad IDeal maar daar heb je op het internet waar de domeinen eindigen op iets anders dan .nl verder niet zo veel aan.
Das niet waar. Pokerstars.com, Eve Online.com, WorldOfTanks.com accepteren allemaal iDeal. En dat zijn enkel de non .nl sites waar ik gebruik van maak. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Die "bij hoge uitzondering" valt dus wel mee...

Overigens zie ik ook steeds meer PaySafecard systemen. Paar keer gebruikt en ik moet zeggen: dat werkt best goed!

[Reactie gewijzigd op donderdag 22 november 2012 17:25]


Door Tweakers user godofal, donderdag 22 november 2012 17:34

Alpha Bootis schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
Binnen NL heb je inderdaad IDeal maar daar heb je op het internet waar de domeinen eindigen op iets anders dan .nl verder niet zo veel aan.
Bij hoge uitzondering bied een internationale site het aan.
er zijn steeds meer grote bedrijven en internationale sites en andere platformen die het accepteren
steam bijvoorbeeld accepteert ideal al een hele tijd, en een aantal online games ook
ideal is ook gewoon heel handig, en een sterk alternatief voor paypal omdat je geen account oid hebt; elke betaling is weer nieuw
Infant schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:48:
De enige rede om PayPal te hebben is namelijk, dat iedereen het gebruikt. En volgens mij is het met name door Ebay en Amazon groot geworden.
That's it. Qua service of kosten heeft het verder geen enkel bestaansrecht.
sterker nog: ebay heeft paypal gemáákt
of eigenlijk; de bedenkers van ebay zochten een goede manier om veilig betalingen uit te kunnen voeren, en hebben toen paypal gecreërd

Door Tweakers user MadToin, donderdag 22 november 2012 18:42

Internetoplichting en cybercrime zijn maken een gigantische groei door, en bestrijding daarvan vergt een integrale aanpak. Dat betekent ook dat bedrijven die bepaalde diensten leveren, actief betrokken moeten worden bij de aanpak van fraude.
Ik vind het persoonlijk een zeer goede zaak dat paypal malafide bedrijven afsluit van hun diensten, waardoor er misschien minder mensen gedupeerd gaan worden.

"Het gaat ze toch geen drol aan waar jij je geld aan verdient?
Als je fout bezig bent is dat aan een rechter om te bepalen lijkt me."

Ja en nee. Het is inderdaad aan de rechter om te bepalen wat strafbaar is. Maar als bedrijven heel veel meldingen van fraude krijgen, hebben deze altijd de keuze om bepaalde diensten stop te zetten.
We hebben strafrechtelijk te maken met een nieuw gebied, het "virtuele domein", waar nog heel veel voor gedefinieerd dient te worden.
Ik ben het dus absoluut niet eens met de stelling dat Paypal fout bezig is, ik juich dit beleid eerder toe!

Door Tweakers user i-chat, donderdag 22 november 2012 19:35

Alpha Bootis schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
Binnen NL heb je inderdaad IDeal maar daar heb je op het internet waar de domeinen eindigen op iets anders dan .nl verder niet zo veel aan.
was ideal voor de hele eu niet onderweg...

Door Tweakers user mol99, donderdag 22 november 2012 21:10

Ik heb mijn account opgezegd toen ik het nieuwsbericht las. Lukte niet via de site maar wel via hun servicedesk bereikbaar op 0900-2658950 (is geloof ik 10 cent per minuut). Gebruikte het niet zo heel veel maar nu dus helemaal niet meer, ik vind het een slechte zaak dat Paypal zelf gaat bepalen wat goed is en wat niet.


Door Tweakers user Alpha Bootis, vrijdag 23 november 2012 09:53

MadToin schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:42:
Internetoplichting en cybercrime zijn maken een gigantische groei door, en bestrijding daarvan vergt een integrale aanpak. Dat betekent ook dat bedrijven die bepaalde diensten leveren, actief betrokken moeten worden bij de aanpak van fraude.
Ik vind het persoonlijk een zeer goede zaak dat paypal malafide bedrijven afsluit van hun diensten, waardoor er misschien minder mensen gedupeerd gaan worden.

"Het gaat ze toch geen drol aan waar jij je geld aan verdient?
Als je fout bezig bent is dat aan een rechter om te bepalen lijkt me."

Ja en nee. Het is inderdaad aan de rechter om te bepalen wat strafbaar is. Maar als bedrijven heel veel meldingen van fraude krijgen, hebben deze altijd de keuze om bepaalde diensten stop te zetten.
We hebben strafrechtelijk te maken met een nieuw gebied, het "virtuele domein", waar nog heel veel voor gedefinieerd dient te worden.
Ik ben het dus absoluut niet eens met de stelling dat Paypal fout bezig is, ik juich dit beleid eerder toe!
Prima hoor, maar een Usenet provider levert gewoon de dienst waar je voor betaald namelijk usenet toegang. Dus waar zit de oplichting? Paypal heeft zekere standaarden blijkt, waar die wegkomt maar joost weten maar drukken die gewoon schaamteloos wereldwijd door, dat deze bedrijven volgens de wet van het land waar ze zich in bevinden legaal bezig zijn heeft Paypal schijnbaar lak aan. Oplichting is al zeker geen sprake van.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2012 09:54]


Door Tweakers user mol99, vrijdag 23 november 2012 11:17

Hier een artikel over hoe Paypal gebruik maakt van de macht die het heeft tegenover verkopers:
http://elliotjaystocks.com/blog/good-riddance-paypal/
Waarschuwing, het is een lang verhaal maar het lezen wel waar vind ik!

Door Tweakers user Helios-Alpha, vrijdag 23 november 2012 16:43

Alpha Bootis schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:37:
Binnen NL heb je inderdaad IDeal maar daar heb je op het internet waar de domeinen eindigen op iets anders dan .nl verder niet zo veel aan.
Bij hoge uitzondering bied een internationale site het aan.

Ik zie Paypal ook nogsteeds als de baas, misschien nog breder geaccepteerd dan de creditcard, dit voegt alleen maar toe aan mijn verbijstering dat ze nog niet teruggefloten zijn om dit soort grappen.
veel grote buitenlandse bedrijven doen ook gewoon aan ideal, blizzard bijvoorbeeld.
Verder zie ik steeds meer buitenlandse bedrijven die het ondersteunen.

IDEAL is in mijn ogen in iedergeval een goede standaard en het mag van mij wel breed ingevoerd worden.

Door Tweakers user Alpha Bootis, zondag 25 november 2012 20:46

Ja, als je alle sites gaat opnoemen die iDeal accepteren zal je wellicht tot een wat indrukwekkendere lijst komen dan ik in mijn hoofd heb, maar in de praktijk kan ik alleen bij NL dienstverleners terecht met iDeal. Uit mijn eigen gebruikerservaring. :P

[Reactie gewijzigd op zondag 25 november 2012 20:46]


Door Tweakers user nst6ldr, zaterdag 01 december 2012 20:37

Naar mijn mening is iDeal niet vergelijkbaar met Paypal, als ik die twee zou moeten vergelijken komt Paypal toch echt als winnaar uit de bus namelijk. Het punt is dat iDeal in vergelijking tot Paypal een hoop handelingen vereist voor alle betalingen, ook al gaat het over ¤5,- of minder. Paypal vereist een eenmalige registratie en bevestiging van je bankrekening, daarna is het aankopen van dingen zo makkelijk als het invullen van je wachtwoord en op 'Betalen' klikken.

Neem Steam bijvoorbeeld, bij bepaalde sales is het echt cruciaal dat je op tijd iets aankoopt omdat de servers er soms bezwijken aan de grote opkomst van kopers. Als ik dan mijn random reader moet pakken en een hash moet gaan intypen dan ben ik toch écht te laat. Nu is dit wel een buitengewoon voorbeeld, maar wat ik er mee duidelijk wil maken is dat ik met mijn huidige Steam account (164 games) liever 164 keer mijn wachtwoord invoer en op 'Betalen' klik dan 164 keer dat apparaatje met die kleine kutknopjes moet gaan hanteren.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)

Voer de code van onderstaand anti-spam plaatje in: